Informacja o opłacie abonamentowej z tytułu dostarczonej wody

W związku z pojawiającymi się pytaniami mieszkańców Gminy dotyczącymi nowo wprowadzonej opłaty abonamentowej, Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Wiszni Małej przedstawia poniższe informacje.

Z dniem 1 lipca 2013 roku weszła w życie Uchwała Rady Gminy Wisznia Mała VI/XXXI/275/2013, w wyniku której na terenie Gminy obowiązują nowe ceny i stawki opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzania ścieków (tekst uchwały – zakładka „Dla Klienta”). Stawki wprowadzono na okres 18 miesięcy, tj. do 31 grudnia 2014r.

Częścią składową nowych cen za zaopatrzenie w wodę są opłaty abonamentowe w wysokości 5,28 zł netto (5,70 zł brutto) za okres rozliczeniowy równy dwóm miesiącom.

Możliwość wprowadzenia opłaty abonamentowej wynika z Rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

Co to jest opłata abonamentowa?

Stawka opłaty abonamentowej to kwota wyrażona w złotych na Odbiorcę usług, wyliczona za okres rozliczeniowy, którą Odbiorca jest obowiązany zapłacić Przedsiębiorstwu za:

  • utrzymanie urządzeń wodociągowych w gotowości do świadczenia usług,
  • usługę odczytu wodomierza,
  • rozliczenie należności za ilość dostarczonej wody.

Koszty poniesione z tego tytułu przez Przedsiębiorstwo nie są związane z ilością dostarczanej wody.

Powyższe oznacza, że opłata abonamentowa winna być regulowana przez Odbiorcę usług niezależnie od tego, czy pobierał on wodę w okresie rozliczeniowym. Inaczej mówiąc – zapłata opłaty abonamentowej przez Odbiorcę wynika z samego faktu posiadania czynnego przyłącza wodociągowego.

Kiedy i jak płacić?

Na fakturze Odbiorcy uwzględniona jest opłata za ilość dostarczonej wody (zależna od wielkości zużycia) oraz kwota opłaty abonamentowej (stała – niezależna od zużytej wody).

Przy wystawianiu faktury dla każdego Odbiorcy figurującego w prowadzonej przez Przedsiębiorstwo ewidencji, opłata jest naliczana za wszystkie pełne miesiące rozliczone w fakturze oraz za miesiąc, w którym faktura została wystawiona.

W przypadku wystawienia drugiej faktury w danym miesiącu, faktura taka nie będzie zawierać już opłaty abonamentowej .

W sytuacji posiadania przez Odbiorcę drugiego wodomierza, służącego np. do podlewania ogrodu (podlicznik), naliczana jest tylko jedna opłata abonamentowa.

 

Reklamacje i pytania Klientów związane z opłatami za wodę i ścieki przyjmujemy pod numerem telefonu 71 312 82 27 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: pgk@wiszniamala.pl